Laddar

Leverans och retur

Frågor:


Förpackningen levereras med PostNord och Post Sweden och leveranstiden är 7-11 dagar. Det kostar 79 SEK att få beställningen levererad.


Leverans sker – utan utdelning – till närmaste postkontor, PostNord eller postbutik.



Ångerrätt – har du ångrat ditt köp?


Du har 14 dagars ångerrätt hos Harmony Life Sweden. Ångerrätten börjar löpa från den dag som du mottar varan.


Du kan utnyttja dig av ångerrätten bara om du sänder varorna tillbaka i huvudsakligen samma skick och mängd. Det betyder att vi ska kunna sälja varan åt en annan kund och att varans försäljningsvärde därför inte har fått minska, medan den har varit i din besittning. Det innebär därför att produktens tillslutning och förpackning inte får vara öppnade. 


Se till att returnera varan ordentligt förpackad.


Om du ångrar köpet kan du returnera varorna till: Harmony Life, Ukmerges g. 220, Vilnius 07157, Lithuania (Litauen)


Kom ihåg att vi inte tar emot paket som är sända mot efterkrav.


Så snart som vi har kontrollerat och godkänt din returvara, återbetalar vi ditt tillgodohavande. Det sker inom 14 dagar efter det att vi har mottagit varan. Den enda utgiften du har när du ångrar ditt köp är fraktkostnaderna för att returnera varan till oss.


Vi ber dig bifoga en kopia av din beställningsbekräftelse när du sänder en vara i retur till oss. Det underlättar hanteringen och du får ditt tillgodohavande snabbare.



Reklamation – är det något fel på varan?


Enligt lag har du 24 månaders reklamationsrätt när du handlar över nätet. Det betyder att du, beroende på den föreliggande situationen, antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset.


Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat beteende som vållat skada.


Du ska alltid reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt bristfälligheten eller felet på varan. Om det sker inom två månader efter att bristen eller felet uppdagades, sker reklamationen alltid inom rätt tid.


Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi också dina (skäliga) fraktkostnader för att returnera varan till oss. Kom därför också ihåg att begära en kvittering på försändelsen.


Du ska sända varan till Harmony Life, Ukmerges g. 220, Vilnius 07157, Lithuania (Litauen)


När du returnerar varan, ber vi dig beskriva problemet så detaljerat som möjligt.


 

Loading...